vineri, 18 decembrie 2009

Zapada, zapada, zapada...

Sincera sa fiu eu nu am priceput niciodata care e partea rea a zapezii. Stam acasa, e frumos afara, ne imbulgarim. Dar acum cred ca incep sa ma prind intr-un fel care e faza. Pentru cei care nu stiu, stau in Braila, un oras tampit in care astia nu se sinchisesc nici sa dea cu nimic pe sosea. Zapada e acolo ca la ea acasa, zici ca am trai intr-un catun de la marginea lumii nu altceva. Oamenii merg pe mijlocul strazii si masinile abia se misca. Am facut jumatate de ora cu un taxi, distanta care nu trebuia sa-mi ia mai mult de 15 minute. Dar ce vrei sa ceri de la astia? De ce sa se oboseasca ei cu problemele zilnice? Si intr-un oras care face parte dintr-o tara europeana sa ai doar 12 utilaje de curatat zapada si sa nu le folosesti? Insa traim in Romania si m-am cam obisnuit cu asta.
Trecand peste problemele care apar in general, mai ales ca astia dau gheata pe marginea drumurilor uneori, eu calc pe ea si ma duc pana la genunchi. Genial.
Insa, iarna inseamna Craciun, bucurie, colinde, imbulgarit, veselie, cadouri, ciocolata, bradul cu beteala ca parul profei de engleza:X Si azi cand am iesit afara era un vant care ma lua pe sus, nici nu-mi mai simteam picioarele. In parcarea de la Carrefour, calcam pe bucati de gheata, ma impleticeam si muream de frig.
Iar la patinoar am mers pe jos o bucata de drum ca cica soferul de la taxi nu putea sa coboare pana acolo, ca deh, ce sa se oboseasca el. Am avut impresia ca sunt la Poarta Raiului cand am ajuns la patinoar. Am stat mai mult in vestiar, dar a fost bine.
Iar cand am plecat am urcat prin Gradina Mare iar trepetele disparusera complet, se mai vedea doar balustrada. Bancile erau acoperite in totalitate din zapada, si cand am reusit sa urc si am ajuns in Gradina, aveam zapada multa in vansi. Apoi am alergat desi stratul era pana la genunchi, pentru ca, teoretic, ne astepta un taxi. Si ca o ironie, cand am ajuns moarta de frig, alba ca o prajitura si cu zapada in adidasi ca si cum as fi venit de la pescuit, tipul a plecat ca se urcase altcineva in masina. Cum spuneam, Romania.
Concluzie: E periculos sa umbli iarna prin tara asta. Iar zapada e buna daca nu ai skate-shoesh in picioare sau alte lucruri care nu sunt mai lungi de glezne.
Mi-a placut, chiar daca imi amortisera talpile, si cand am ajuns acasa sosetele erau lipite de ele din cauza ca se udasera rau de tot.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu